Garantie, verzending en kosten

 Garantie

 

Conformiteit en Garantie

  1. LedsBetter staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat LedsBetter er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  2. Een door LedsBetter, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover LedsBetter kan doen gelden.
  3. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 4 weken na levering aan LedsBetter schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
  4. De garantietermijn van LedsBetter komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. LedsBetter is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
  5. De garantie geldt niet indien:
    • De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
    • De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;
    • De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen. zie ook onze Algemene Voorwaarden

Verzending en verzendkosten

Nadat uw bestelling en betaling zijn verwerkt wordt uw bestelling klaargemaakt voor verzending via PostNL. Bestellingen voor 17:00 uur die betaald zijn met iDeal, PayPal of BILLINK worden diezelfde werkdag nog verzonden. Bij vooruitbetaling via de bank wordt de bestelling verzonden zodra de betaling is bijgeschreven.
Op het moment dat uw bestelling wordt verzonden ontvangt u hiervan automatisch een verzendbevestiging via de email. Deze email bevat een link waarmee u de status van de zending online via de site van PostNL kunt volgen. Bij de status staat indien mogelijk ook een verwachte tijdsindicatie voor de aflevering van het pakket. Normaal gesproken wordt de zending de volgende dag afgeleverd maar soms heeft PostNL helaas meer tijd nodig om uw bestelling te bezorgen.

Bij ontvangst van uw zending zal de pakketchauffeur in de meeste gevallen uw handtekening voor ontvangst vragen. PostNL biedt zendingen aan van dinsdag tot en met zaterdag. Leveringen die op zaterdag niet geslaagd zijn worden op maandag opnieuw aangeboden. Mocht u niet thuis zijn dan zal de zending een dag later nog een keer worden aangeboden. Eventueel kan de chauffeur de zending bij de buren aanbieden, dit hangt af van de eventuele voorwaarden die bij de betreffende zending gelden. Als de chauffeur het pakket de tweede maal ook niet kan afleveren dan laat hij bericht achter en kunt u het pakket afhalen op het opgegeven PostNL Servicepunt.( Let op wij zijn afhankelijk van PostNL en kunnen wij geen garantie geven of ook daadwerkelijk de volgende dag wordt bezorgd.)

Verzendkosten.

Voor Nederland worden bestellingen met een bestelwaarde boven de € 75, – gratis verzonden. In de andere gevallen wordt €6,95 in rekening gebracht. Indien er artikelen zijn die in een envelop kunnen worden verstuurd, deze worden altijd gratis verzonden. U vindt bij de betreffende artikelen een indicatie die dit aangeeft. Voor levering naar België geldt; verzendkosten €10,95 voor bestellingen tot € 100, -. Daarboven worden de bestellingen gratis verzonden.

Levering naar andere landen.

Bestellen via de webshop kan alleen voor inwoners van Nederland, België en Duitsland. Mocht u een bestelling vanuit of naar een ander land willen doen dan kan u dat via de email aanvragen. Wij kunnen uw bestelling wereldwijd laten bezorgen. Geeft u aan wat u graag wilt bestellen en wij zullen uw email vrijblijvend beantwoorden met de totale prijs voor de verzendkosten en onze betaalgegevens.

Zending niet in goede staat ontvangen?

Mocht een artikel bij aankomst beschadigd zijn dan dient u dit z.s.m. aan ons te melden en wel binnen 48 uur. Graag ontvangen wij dan enkele duidelijke foto’s van het verzendlabel, het artikel en de verpakking(materialen). Wij kunnen deze gebruiken om een claim in te dienen bij PostNL. Dan zullen wij direct een nieuwe zending klaarmaken en afsturen zodat u niet hoeft te wachten op de afhandeling hiervan.